POHODA software

Co je to POHODA?

POHODA je ekonomický a účetní program, jenž se zvládne postarat o vaše účetnictví i daňovou evidenci. Splňuje veškeré nároky na ekonomické systémy určené pro moderní vedení účetních agend a přehledné řízení firmy. Navíc si v programu můžete nastavit mnoho rozšiřujících funkcí a parametrů či provést určité úpravy na míru, a proto se POHODA hodí jak pro podnikatele a menší firmy, tak pro střední a větší podniky.

V současné době má POHODA 3 řady – POHODA, POHODA SQL a POHODA E1 – lišící se svým záběrem, přičemž u každé z nich máte na výběr z několika variant.

Nejpoužívanější řadou je POHODA, která, ač je řadou základní, disponuje všemi potřebnými funkcionalitami. V případě vyšších nároků či rozrůstání vašeho podnikání lze samozřejmě kdykoliv přejít na POHODU SQL či POHODU E1. Jak již bylo zmíněno, u každé řady je na výběr z několika variant. Nevíte-li si rady, kterou variantu zvolit, zkuste při svých úvahách použít naši pomocnou tabulku.

Vlastnosti a výhody

Ekonomický a účetní program POHODA je často využíván především díky svým nesporným a nesčetným výhodám a užitečným vlastnostem, které z něj činí perfektní řešení pro všechny typy podniků.

Jaké výhody a vlastnosti máme na mysli?

  1. Design programu, ovládání a tiskové sestavy

POHODA nabízí praktické řešení oken jednotlivých agend, jež jsou současně doplněny více než stovkou tiskových sestav. Ovládání je jednoduché a intuitivní, díky čemuž vám POHODA maximálně usnadní a zpřehlední každodenní práci.

  1. Adresář, kontakty a úkoly

Adresář obchodních kontaktů patří v podnikání mezi jednu z nejvýznamnějších databází obsahující cenná data. Neméně důležitou součásti podnikání je i propracovaný systém poznámek, úkolů a upozornění, díky kterému už na nic nezapomenete.

  1. Účetnictví, daňová evidence, DPH

Účetní program POHODA umožňuje vedení daňové evidence a/nebo účetnictví, a to jako plátce i neplátce DPH. Pro danou soustavu program vždy obsahuje veškeré potřebné a závazné evidence a knihy.

  1. Fakturace a objednávky

Fakturace představuje jednu z nejdůležitějších součástí firemní administrativy. Tato agenda bývá často spjata s velkým objemem ruční práce, avšak díky její optimalizaci v systému POHODA bude zadávání potřebných dat a údajů rychlé a efektivní.

  1. Elektronická evidence tržeb

Díky POHODĚ můžete jednoduše evidovat tržby přímo ze svého účetního programu – pouze vystavíte doklad, zašlete správci daně a rovnou také zaevidujete. Nic vás tak nebude zdržovat od běžné práce.

  1. Evidence skladových zásob

Díky evidenci skladových zásob budete mít neustále přehled o jednotlivých skladových položkách a také o finančních prostředcích v nich uložených. Skladové agendy využijete jednak pro reálné vedení skladů, jednak pro snazší vystavování položkových dokladů.

  1. Mzdy a personalistika

S pomocí programu POHODA lze zpracovat mzdy podle aktuální legislativy pro neomezený počet zaměstnanců. Jádrem je agenda Personalistika, kdy je u každého zaměstnance možno vyplnit a nastavit údaje, jež jsou potřebné k výpočtu mezd, sociálního a zdravotního pojištění či daně z příjmů. Díky této funkcionalitě získáte o svých zaměstnancích dokonalý přehled.

  1. Internetové obchody a homebanking

Program POHODA můžete jednoduše napojit na svůj e-shop a následně snadno přijímat objednávky a pracovat s nimi, prodávat zboží ze své evidence skladových zásob, zanášet údaje o nových zákaznících do adresáře atp. Navíc je možno napojit na systém POHODA i více e-shopů najednou, a spravovat tak veškerá obchodní data a údaje na jednom místě.

Díky homebankingu pak budete mít možnost bezpečně stahovat, vytvářet a zpracovávat soubory, jež se využívají k přenosu dat z banky a do banky.

  1. Import a export dat (XML komunikace)

S využitím komunikačního rozhraní XML je možno odesílat a přijímat data v rámci různých aplikací, a to včetně internetových obchodů a externích SW modulů. Tyto operace se vyznačují především vysokou bezpečností.

  1. Hosting

Využijete-li služeb hostingu, budete moci využívat program POHODA odkudkoliv. Program se nainstaluje v datovém centru na serverech poskytovatele hostingových služeb a uživatel poté k programu přistupuje prostřednictvím vzdáleného připojení. Vzhled a funkčnost programu zůstávají beze změny; rozdílem je pouze to, že se nespouští přímo v PC uživatele.

Dále lze zmínit například evidenci majetku, evidenci pracovních cest a cestovních nákladů či vysokou úroveň zabezpečení. Neváhejte a pořiďte si POHODU ještě dnes!

Proč s námi?

Jsme jedním z nejlepších a nejkomplexnějších certifikovaných partnerů vývojářské společnosti účetnických softwarových produktů STORMWARE v Praze a okolí. Nabízíme široké spektrum odborných služeb spojených s POHODOU – od poradenství s výběrem a implementací systému až po jeho správu. V případě zájmu můžete využít naší nabídky předprodejní analýzy vašeho podnikání, na jejímž základě jsme schopni vám navrhnout komplexní řešení dodávky informačního systému, a to včetně přídavných modulů a zaškolení. Při své práci čerpáme především z dlouholetých zkušeností.

Zabýváme se nejen touto „softwarovou“ stránkou, ale jsme rovněž schopni zabezpečit i dodávky hardware řešení, jako jsou počítače, paragonové tiskárny, čtečky čárových kódů aj.

Tip! Potřebujete-li radu ihned, můžete provizorně využít online příručku!

Rozšíření a doplňky do POHODY

V současnosti nabízíme 17 vlastních rozšíření pro POHODU, díky nimž máte téměř neomezené možnosti, jak si program upravit dle svých představ. Snažíme se především pomoci obchodníkům a technikům při práci v terénu, nastavit optimální work-flow, zefektivnit administrativní úkony, umožnit exporty a importy dat a v neposlední řadě jsme rovněž vyvinuli specializovaná tematická rozšíření (např. rozšíření umožňující prodej vstupenek). Stručný přehled našich doplňkových rozšíření, jejichž portfolio neustále rozšiřujeme, naleznete níže, kde jsou seskupeny dle svého účelu.

A. Práce v terénu

Smart modul Dealer - rozšíření pro POHODU pro obchodní zástupce

Smart modul eCat - rozšíření do POHODY pro obchodní zástupce

 

B. Efektivní skladové hospodářství

Smart modul Spedition - napojení na dopravce z POHODY

Smart modul Expedition - rozšíření do POHODY pro efektivní expedici objednávek

Smart modul Work - rozšíření do POHODY pro evidenci práce na zakázce

Smart modul Calling - rozšíření pro POHODU sloužící jako vyvolávací systém

Smart modul ABC analytics - rozšíření do POHODY pro optimalizaci skladových zásob

 

C. Automatizace práce

Smart modul E-MAIL & SMS GATE - odesílání e-mailů a SMS přímo z POHODY

Smart modul Automat - rozšíření do POHODY pro automatizované vytváření dokladů

Smart modul Pay 2 Order - rozšíření do POHODY označující uhrazené objednávky

Smart modul Fkomunikátor - rozšíření do POHODY pro automatické stahování výpisů z FIO banky

Smart modul Print sloužící k efektivnímu tisku z POHODY

 

D. Specializovaná a tematická rozšíření pro POHODU

Smart modul Easy Rental - rozšíření do POHODY pro evidenci zapůjčeného náčiní

Smart modul Tickets - rozšíření do POHODY pro prodej vstupenek

 

E. Export z POHODY

Smart modul POHODA 2 XML - export dat z POHODY ve formátu XML

Smart modul POHODA 2 CSV - export dat z POHODY ve formátu CSV

F. Import do POHODY

Smart modul Image 2 POHODA - rozšíření do POHODY přiřazující vícero obrázků k jedné zásobě

Chcete-li se o efektivitě našich doplňkových rozšíření přesvědčit sami, přečtěte si referenci jednoho z našich mnoha spokojených klientů.

POHODA do telefonu a tabletu

Vývojáři účetnického a ekonomického programu POHODA reflektují současný trend rozvoje mobilních zařízení, a proto přišli s cloudovou mobilní aplikací mPOHODA. Lze ji použít jak v internetovém prohlížeči, tak v tabletech či chytrých telefonech disponujících operačními systémy Android či iOS. V případě tabletů a chytrých telefonů je navíc možno vystavovat faktury i offline; nově zadaná data se synchronizují s vaší POHODOU (s níž aplikaci propojíte) ihned poté, co dojde k obnovení datového připojení.

Díky mobilní aplikaci mPOHODA můžete prodávat odkudkoliv chcete, třeba přímo na místě se zákazníkem, díky čemuž se vyhnete zbytečnému předělávání toho či onoho dokladu. Vybrat si přitom můžete z vícero druhů dokladů, od faktury až po prodejku. Do příslušného dokladu snadno zanesete odběratele i položky; díky automatickým funkcím jednoduše odpočtete zálohu či vyřízenou objednávku a v neposlední řadě získáte také přehled o spárovaných dokladech. Současně budete mít po ruce detailní přehled veškerých faktur a také adresář obsahující údaje o jednotlivých odběratelích.

Aplikace nadále přináší názorné výstupy a přehledy o výsledcích vašeho podnikání, a to nejčastěji ve formě barevných grafů. Snadno tak zjistíte, co například nejčastěji prodáváte, které subjekty vám dodávku ještě neuhradily či kolik jste již prodejem vydělali.

Jednou z hlavních priorit aplikace mPOHODA je úroveň zabezpečení dat, kdy jsou data pravidelně zálohována na přísně zabezpečených serverech podobných těm, které využívají bankovní instituce. V neposlední řadě stojí za zmínku fakt, že aplikace za vás umí kompletně vyřešit i problematiku EET. Jakmile uložíte příslušný doklad, dojde k odeslání údajů o tržbě správci daně a následně k vytištění účtenky.

Přesvědčte se o jejích funkcích sami díky tomuto krátkému, avšak názornému, videu!

POHODA na CLOUDU

Chcete-li přistupovat k POHODĚ kdykoliv a odkudkoliv, a přitom se nezabývat pořizováním vlastního serveru, je řešení v podobě CLOUDU pro vás to pravé. Program POHODA je nainstalován na virtuální server a uživatelé k němu přistupují vzdáleně prostřednictvím internetové sítě. Rozdíl mezi POHODOU instalovanou na CLOUDU a její lokální variantou je téměř zanedbatelný – nedochází k omezení funkcionalit a vzhled obou verzí je téměř totožný.

A jaké jsou další výhody využití řešení v podobě CLOUDU?

  • Umožňuje práci více uživatelům současně; změny je proto možné sledovat v reálném čase.
  • Usnadňuje sdílení dat a přenos informací.
  • Záloha dat na bezpečném datovém úložišti.
  • Snadné nastavení přístupových práv jednotlivých uživatelů.
  • Správu, údržbu, zabezpečení i zálohování zaštiťují zkušení technici.
  • Šetří náklady; za provoz platíte každý měsíc stejnou částku a nemusíte se zabývat nečekanými výdaji na nefunkční hardware atp..
  • Řešení je možné využít pro různé operační systémy (Windows, Mac OS, Linux, Android aj.)
  • Jedná se o ideální řešení pro živnostníky a menší firmy, jež nedisponují vlastní IT infrastrukturou.

Obrátíte-li se nás, získáte navíc:

  • 99,9% dostupnost a přístup ke svým datům 24 hodin denně,
  • balíček kancelářských programů v ceně,
  • každodenní zálohování dat,
  • v případě zájmu zprovoznění pokladního hardware,
  • pomoc s veškerým nastavením.

Zřídit službu navíc umíme již do 1 pracovního dne.

Výhody a vlastnosti POHODY jako informačního systému

Jak již bylo v úvodu zmíněno, POHODA disponuje třemi řadami, přičemž řadu POHODA 1 lze na základě jejích funkcionalit vnímat spíše jako komplexní informační systém než jako pouhý program. POHODA E1 je perfektním řešením pro náročné uživatele se specifickými požadavky, kteří vyžadují jistou míru customizace.

Disponuje veškerými výhodami, jež přináší nižší řada POHODA SQL, tedy:

  • nabízí vše pro účetnictví i daňovou evidenci,
  • souběžná práce více uživatelů,
  • vyšší zabezpečení dat,
  • rychlá odezva i při zatížení
  • databáze Microsoft SQL Server,
  • technologie klient-server umožňující onu rychlou odezvu či
  • nastavení detailních přístupových práv pro více uživatelů.

Navíc však nabízí i:

  • řadu nadstandardních funkcí u hromadných operací, skladů, cenotvorby aj.,
  • možnost vytvořit z POHODY sofistikovaný ERP systém – POHODA E1 nabízí již v základu mnoho nadstandardních funkcí a v případě potřeby ji lze napojit na spoustu rozšíření; budete tak mít pod kontrolou veškeré podnikové procesy, aniž by ERP systém byl nad vaše finanční možnosti,
  • do jisté míry customizované řešení v podobě rozšiřování agend o libovolná datová pole či vytváření vlastních agend.

Víte-li už teď, že budete mít náročnější požadavky a budete požadovat určité přizpůsobení programu na míru, zajisté zvažte volbu řady POHODA E1. Ulehčíte si tak práci s přechodem v rámci řad.

Proč propojit e-shop s POHODOU?

V současné době, více nežli dřív, roste trend e-commerce a Česká republika je přímo rájem e-shopů. Pokud i vy zvažujete provoz e-shopu, případně už jej provozujete, určitě se budete chtít primárně soustředit na jádro vašeho byznysu, a nikoliv na administrativní agendu. Toho jednoduše docílíte, propojíte-li svůj e-shop s POHODOU.

Jaké výhody plynou z tohoto propojení? Jedná se především o následující:

  • žádné ruční přepisování dat a všechna data na jednom místě,
  • prodej zboží přímo ze skladové evidence, přičemž do POHODY lze nahrát data zásob od všech dodavatelů z XML feedů,
  • možnost doplnit skladové karty o obrázky, popisy a parametry zboží, související a alternativní zboží atp. přímo v POHODĚ,
  • na pár kliků odešlete celé skladové hospodářství do svého e-shopu, díky čemuž dojde k přidání nového zboží, aktualizaci prodejních cen či skladové dostupnosti,
  • jednoduchý příjem objednávek a další práce s nimi,
  • sledování úhrad objednávek prostřednictvím Homebankingu a v neposlední řadě
  • možnost rozšiřovat adresář o nové zákazníky.

FAQ

#1 Jaké systémové požadavky jsou pro instalaci POHODY vyžadovány?

POHODA - systémové požadavky

POHODA - systémové požadavky

#2 Jaké jsou náklady na řešení EET?

Uživatelé programu POHODA získají potřebné funkce související s elektronickou evidencí tržeb zcela zdarma, a to v rámci aktualizace.

 #3 Lze opravovat doklady již odeslané do systému EET?

Uživatel může opravit pouze ty údaje, jež neovlivňují údaje odeslané do EET – jedná se například o odběratele, předkontaci, členění DPH aj. Částky dokladů již měnit nelze.

#4 Je možno v rámci POHODY řešit povinnost podání kontrolního hlášení?

POHODA je na základě platné legislativy neustále aktualizována. Z toho důvodu zohlednila i povinnost podávat od ledna roku 2016 kontrolní hlášení. Problematika kontrolního hlášení funguje na stejném principu jako přiznání k DPH, takže se snadno zorientujete. Podání odešlete buď rovnou z POHODY, datovou schránkou nebo si vytvoříte XML soubor k následnému ručnímu nahrání.

#5 Co dělat, když chci rozšířit licenci?

Ať už si pořídíte jakoukoli licenci programu POHODA, můžete poté kdykoliv rozšířit aktuální variantu na vyšší verzi či o větší počet uživatelů. Rozšíření licence je účtováno jako doplatek rozdílu mezi stávající a nově požadovanou rozšířenou licencí.

#6 Lze s POHODOU pracovat prostřednictvím vzdáleného připojení?

Pořídíte-li si licenci s označením NET, můžete využít rovnou několik způsobů, jak s programem pracovat vzdáleně bez nutnosti jeho instalace na vašem lokálním PC; jedná se o:

  • připojení na jeden vyčleněný PC s využitím vlastní místní sítě (řešení vhodné pro menší skupiny)
  • připojení na vlastní server prostřednictvím terminálového účtu (doporučováno při práci od 5 uživatelů)
  • pronájem serveru, resp. využití hostingových služeb

#7 Lze s POHODOU pracovat i na tabletu a mobilním telefonu?

Pokud využíváte možnosti vzdáleného připojení (viz #6), jednoduše se z tabletu s OS Windows, Android či iOS k programu připojíte. Určitou nevýhodou je však horší ovladatelnost, zvláště pokud nepoužíváte přídavnou klávesnici.

Poněkud lepší variantou je použití nadstavbového řešení v podobě aplikace mPOHODA, jejíž ovládání je velmi jednoduché a intuitivní. Aplikace čerpá data přímo z databáze programu a rovněž do ní zpětně zapisuje. Řešení oceníte zejména při práci na cestě, již často vykonávají technici či obchodníci.

 #8 Jak užívat program POHODA s MacOS Apple?

POHODA sice není naprogramována pro operační systém MacOS, existuje však několik možností, jak s POHODOU pracovat i v tomto prostředí. V prvé řadě doporučujeme stažení programu společnosti Microsoft, jenž je určen právě pro systémy MacOS a umožňuje vzdálené připojení k jinému počítači disponujícímu OS Windows (verze Professional).

O jaké konkrétní možnosti se jedná?

  • Hostování programu

Jednoduše si pronajmete prostor u poskytovatele hostingových služeb a prostřednictvím výše uvedeného programu od Microsoftu se připojíte na vzdálenou plochu terminálového účtu.

  • Vzdálené připojení k vyčleněnému PC

V tomto případě na pracovišti nainstalujete POHODU na vyčleněný počítač s OS Windows (verze Professional) a následně sami či s pomocí technika povolíte na tomto počítači vzdálenou plochu. Budete-li chtít pracovat i mimo pracoviště, nechte si rovněž nastavit router a u svého poskytovatele internetových služeb si zařiďte pevnou IP adresu.

  • Virtuální instalace MS Windows na MacOS

Další možností je virtuální instalace MS Windows na MacOS, k níž slouží program Parellels. Díky tomu lze POHODU instalovat a přímo spustit za provozu samotného MacOS. Budete však potřebovat minimálně 4 GB RAM, optimálně 8 GB a více.

  • Aplikace mPOHODA

Vystačíte-li si s poněkud omezenými funkcionalitami, můžete si stáhnout aplikaci mPOHODA. Je však opět nutné, abyste měli program POHODA nainstalovaný na jakémkoliv PC s operačním systémem Windows; poté již pracujete pouze s online prostředím aplikace.

#9 Je možné v programu POHODA sestavit plán zakázky?

Za tímto účelem existuje v programu záložka „Plán zakázky“, díky níž lze zapsat plánované výnosy, náklady a další položky související s danou zakázkou. Takto vytvořený plán lze navíc exportovat do MS Excel a dále s ním pracovat.

#10 Mohu v programu POHODA zadávat jednotkovou cenu zboží s/bez DPH dle potřeby?

U každé položky dokladu se nachází zaškrtávací políčko „s“. Je-li zatrženo, pak je cena zadána včetně DPH. V opačném případě se jedná o cenu bez DPH.

#11 Lze v POHODĚ evidovat celní kurz?

Ano, evidence celního kurzu je možná, a to v jakékoliv měně požadované uživatelem. Své uplatnění najde například při vyplňování výkazů Intrastatu.

#12 Umožňuje program POHODA nastavit časově omezenou akční cenu zboží?

K nastavení časově omezené akční ceny zboží slouží agenda Cenová akce. Slevu je možno definovat procentem ze základní ceny, případně pevnou částkou. Cenové akce dokonce lze naplánovat i předem na celý kalendářní rok.

#13 Pro každého zákazníka potřebuji prodávat zboží za jinou cenu. Lze to v POHODĚ zohlednit?

Ano, lze – i takovými funkcionalitami POHODA disponuje. Požadované ceny nastavíte pomocí prodejních cen a individuálních slev. Lze je definovat jednak procentem ze základu, jednak zadáním pevné částky. Navíc je možno ceny zadávat v domácí i zahraniční měně.

#14 Podporuje POHODA QR kódy?

Ano, podporuje. POHODA vytiskne na vydaných fakturách QR kód, skrze nějž pak odběratel může jednoduše provést platbu třeba přes mobilní telefon. Také tiskové sestavy programu POHODA pracují s QR fakturou. QR faktura se načte pomocí speciální čtečky a POHODA následně vygeneruje bezpoložkový doklad včetně vyplnění dodavatele.

#15 Mohu si v programu Pohoda vytisknout zákaznické karty s čárovým kódem?

Zákaznické karty s čárovým kódem si vytisknete v agendě Adresář. Pak už jen stačí při prodeji zboží načíst čárový kód čtečkou a adresa zákazníka se automaticky vloží do dokladu.

#16 Lze v POHODĚ rezervovat skladové zásoby?

Ano, program umožňuje rezervaci skladových zásob konkrétnímu odběrateli. Rezervaci vytvoříte pro celou objednávku, nikoliv pro jednotlivé položky, a rezervované množství nelze prodat jinému zákazníkovi.